Registreeri

Viveo Health Blogi

5 soovitust uueks algavaks aastaks

Autor
Laura Vain Meditsiinitiimi juhataja

Tekkis küsimusi?

Palun võtke meiega ühendust

Soovime kõigile ilusat algavat 2021 aastat! Aasta lõppedes on tavapärane mõelda järele aasta jooksul toimunule ning ka mõelda ette ja planeerida tulevat aastat. Anname 5 soovitust, kuidas enda jaoks kujundada 2021. aastat.

1. Sea eesmärgid

Eesmärkide seadmine on üks oluline osa oma tuleva aasta planeerimisest – see aitab paremini saavutada enda unistusi ja olulisi verstaposte elus. Eesmärgid võivad olla kõikidest valdkondadest – perekond, tervis, rahaline ja materiaalne heaolu, karjäär. Eesmärkide loomisel on oluline meeles pidada, et see oleks: konkreetne, mõõdetav, saavutatav, asjakohane ja ajaliselt paika pandud.

2. Loo uusi harjumusi

“Uuel aastal uued tuuled” – ühe aasta jooksul on võimalik saada väga osavaks ükskõik millise uue hobi või harjumusega! Uue harjumuse kinnistamiseks kulub keskmiselt 2 kuud.¹ Sealjuures on hea järgida kolme printsiipi harjumuse kujundamiseks: meeldetuletaja (tegevus või olukord, mis meenutab uue harjumuse tegemist), rutiin (teostatav tegevus harjumuse kujundamiseks), auhind (kasu, mis tekib harjutatava tegevuse tegemisest).²

3. Võta aega maha

Tänapäeval on paljudel meist – kui mitte enamikel – igapäevatoimingute käigus komme liialt kiirustada, sealjuures kiirustades ühe toimingu juurest teise juurde. Eelmine aasta võimaldas teatud määral aja maha võtmist, kuid tihtipeale oli raske uue režiimiga miskit peale hakata. Soovitame aja-maha-võtmise teha üheks osaks igapäevasest rutiinist ja kasutada selleks näiteks meditatsiooni või mindfulness­-i praktikaid – üsna peagi märkad erinevust ajatajus ja stressitasemes!

4. Liigu looduses

Looduses aja veetmine on inimesele vajalik – loodusest eemaldumine põhjustab suuri murekohti vaimse tervisega. Piisab isegi ainult kahest tunnist nädalast, et juba ennast paremini tunda!³  Sellest tulenevalt soovitame liikuda looduses vähemalt 1-2 korda nädalas – mõnes kodulähedases pargis, mere või järve ääres, rabas ja muudes ilusates kohtades, mida Eestis on ohtralt.

5. Hoia tervist

Maailmas on viimase aasta jooksul toimunud mitmeid muutuseid seoses globaalse pandeemiaga Covid-19 viiruse osas ning sealjuures on muutunud ka meie tervisekäitumise harjumused. Soovitame hoida oma nii oma füüsilist kui vaimset tervist – tervisemurede puhul pöördu spetsialisti poole, kes sind koheselt aidata saab, eelistatult kasuta selle jaoks kaugmeditsiini – selles osas saab sind aidata Viveo!

Oleme sinu jaoks olemas 7-l päeval nädalas. Viveo pakub oma kasutajatele terviklikku kaugmeditsiini tuge, mis aitab mured lahendada ka nädalavahetustel ning tagab vajadusel kiiresti nii retsepti väljastamise kui eriarsti abi. Küsi nõu!

 

Kasutatud allikad:
1. “How are habits formed: Modelling habit formation in the real world.” Lally, M. van Jaarsveld, Potts, Wardle.
2. “How to form new habits using proven science.” http://www.themonklife.net/how-to-form-new-habits/.
3. Biophilia hypothesis. https://www.britannica.com/science/biophilia-hypothesis.

Populaarsed postitused

29.10.2019
Unekvaliteet