Registreeri
+372 631 1900

Viveo Health Blogi

Vaimse tervise õde annab nõu: kuidas tulla toime koroonaleviku ajal?

Autor
Katrin Auser Vaimse tervise õde

Tekkis küsimusi?

Palun võtke meiega ühendust

 

Viveo vaimse tervise õde Katrin Auser annab nõu: kuidas koroonaajal toime tulla.

Maailma Terviseorganisatsioon kirjeldab vaimset tervist kui heaoluseisundit, milles inimene realiseerib oma võimeid, tuleb toime igapäevase elu pingetega, suudab töötada tootlikult ja tulemusrikkalt ning on võimeline andma oma panuse ühiskonna heaks.

Igapäevase elukorralduse muutumine epideemia tõttu on tugevalt survestanud inimeste vaimset tervist. Inimesele, kui sotsiaalsele olendile on iseloomulik suhtlus, lähedus, sotsiaalne lävimine. Seda mitte sotsiaalmeedias sõbra eelmise aasta soojamaa reisi piltidele “laike” pannes, vaid ehedalt – rääkides ja kuulates, väljendades emotsioone. Meil on täita oma sotsiaalne roll. See on käitumisviis, mida oodatakse meilt teatud staatuses, oled sa siis direktor, abikaasa, isa/ema, õpilane või müügimees. Kui töötad kodukontoris ja ühel päeval avastad, et oled veel lõuna-ajal hommikumantlis või pole veel peeglissegi vaadanud, siis STOP! Midagi on valesti! Helista sõbrale, veel parem skaibi. Küsi, kuidas tal läheb. Jälgi, et vestluse põhiteemaks ei oleks koroonaviirus. Loo endale igapäevarutiinid, kuhu sisse kuulub kindlasti ka suhtlus.

  • Uudiste pidevast jälgimisest tuleneva liigse ärevuse ja rahutuse korral piira (Covid-19) uudiste lugemist!
  • Kodus olles tasub piirangutele keskendumise asemel mõelda hoopis nendele asjadele, mida sa saad teha ja mille jaoks sul on nüüd rohkem aega kui seda tavapärases igapäevaelus oleks.
  • Muretsemise asemel korralda suurpuhastus või asjade sorteerimine. Avasta uusi toiduretsepte – katseta! Muretsemisel olgu oma piiratud aeg – muretsemiseaeg.
  • Mõtle positiivselt – karantiinis, isolatsioonis või kodukontoris tööl olles annad olulise panuse viiruse leviku tõkestamiseks.
  • Leia aega regulaarseks liikumiseks – avasta parke, metsaradasid, tee väljasõit mere äärde.
  • Kirjuta, loe, joonista – sul pole varasemalt selleks ju aega olnud.
  • Hoidke lähedastega regulaarset sidet – ka seda kontaktivabalt.

 

Viveo vaimse tervise õega on võimalik konsulteerida kõiksuguste vaimse tervise murede osas – oleme Sinu jaoks olemas igal nädalapäeval ning valmis nõustama, kuidas end ja oma lähedasi hoida sellel perioodil. Vaata lähemalt siit.

Populaarsed postitused

29.10.2019
Unekvaliteet